ریزش شدید قیمت تارا در بازار / خریداران تارا ضرر کردند

براساس قیمت بازار آزاد محصولات ایران خودرو، قیمت تارا اتوماتیک V۴ امروز با کاهش ۲۰ میلیون تومانی در بازار آزاد به یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان رسید.

تارا دستی V۱ از ابتدای سال با افت ۴۰ میلیون تومانی همراه بوده و اکنون در بازار یک میلیارد و ۲۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در شهریور ماه با رشد ۱۱۰ میلیون تومانی مواجه شد و امروز به یک میلیارد و ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت بازار آزاد تارا – مهر ۱۴۰۴
برندمدلکارکرد(کیلومتر)قیمت (تومان)
تارا اتوماتیک V۴ LX۱۴۰۴ صفر۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V۴ LX۱۴۰۳ صفر۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای V۱۱۴۰۴ صفر۱,۰۲۸,۰۰۰,۰۰۰    
تارا دنده ای V۱ پلاس ۶ سرعته۱۴۰۳ صفر۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V۲۱۴۰۳ صفر۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

بررسی فنی تارا

خودرو تارا به‌عنوان یکی از محصولات جدید ایران‌خودرو، توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران پیدا کند. این خودرو با هدف رقابت با سدان‌های اقتصادی و پرطرفدار داخلی مانند پژو پارس، دنا پلاس و شاهین طراحی شده و از لحاظ فنی، طراحی و امکانات رفاهی توانسته نظر بسیاری از مشتریان را جلب کند.

تارا در نسخه دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. موتور این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری TU۵ پلاس است که توان تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور به‌روز شده نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر TU۵، مصرف سوخت بهینه‌تری دارد و در سیکل ترکیبی حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. همین ویژگی باعث شده تارا در مقایسه با بسیاری از رقبای داخلی، اقتصادی‌تر باشد.

از نظر امکانات رفاهی، تارا اتوماتیک V۴ به تجهیزاتی مانند نمایشگر لمسی ۷ اینچ، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین و سنسور دنده عقب، ترمز ABS، سیستم پایداری الکترونیکی، ایربگ‌های جلو و جانبی، فرمان برقی و ورود بدون کلید مجهز است. این امکانات باعث می‌شود تجربه رانندگی با تارا راحت‌تر و ایمن‌تر باشد.

در بخش طراحی، تارا نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی زبان طراحی مدرن‌تری دارد. خطوط بدنه، جلوپنجره کشیده و چراغ‌های LED جلو و عقب، ظاهری به‌روز به این خودرو داده‌اند که آن را از محصولاتی مثل پژو پارس یا سمند متمایز می‌کند. کابین خودرو نیز با استفاده از متریال باکیفیت‌تر و فضای مناسب، حس بهتری برای سرنشینان ایجاد می‌کند.

از نظر ایمنی، تارا یکی از نقاط قوت صنعت خودروسازی ایران محسوب می‌شود. نصب سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی چهارچرخ، ایربگ‌های جانبی و کمربندهای پیش‌کشنده باعث شده این خودرو نسبت به بسیاری از رقبای داخلی ایمنی بالاتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا